Hakemistot
käyttötuki; tukikeskus
en help desk
määritelmä
neuvontayksikkö, joka palvelee ulkopuolisia asiakkaita tai organisaation omaa henkilökuntaa
neuvontayksikkö, joka palvelee ulkopuolisia asiakkaita tai organisaation omaa henkilökuntaa
huomautus
Esimerkiksi internetpalveluntarjoajalla voi olla käyttötuki, joka vastaa asiakkaiden kysymyksiin. Usein neuvoja annetaan tele- tai verkkoviestinnän välityksellä.
Esimerkiksi internetpalveluntarjoajalla voi olla käyttötuki, joka vastaa asiakkaiden kysymyksiin. Usein neuvoja annetaan tele- tai verkkoviestinnän välityksellä.
Käyttötuki voidaan nimetä myös käsiteltävän aihealueen mukaan, esimerkiksi atk-tuki.
Puhelinpalvelukeskus (engl. call centre, call center) on palveluyksikkö, joka hoitaa keskitetysti ulkopuolisten asiakkaiden palvelua puhelintekniikan ja tietojärjestelmien avulla. Esimerkiksi useissa eri maissa toimivalla yrityksellä voi olla yksi puhelinpalvelukeskus, joka vastaa yrityksen puhelinpalvelusta kokonaisuudessan.
Lähde: Tietotekniikan termitalkoot, 2007-12-14